רגע אז מה אתה – עסקי או חברתי?

  • ראשי / בלוג / רגע אז מה…

רגע אז מה אתה – עסקי או חברתי?

לא מעט יזמים חברתיים-עסקיים פונים אלי בשאלה הזו: “מה להחצין קודם? החברתי? העסקי? איך לתמחר את המוצרים שלי? כמו השוק? קצת פחות כי אני חברתי? קצת יותר?”

האמת היא כמובן שאין תשובה אחת נכונה אבל יש כמה שאלות שיכולות לעזור ולכוון לקראת התשובה.

מודל עסקי – שאלו את עצמכם, האם יש מודל עסקי יציב? האם הוא נשען על תרומות? לאן הולכות ההכנסות קודם כל – האם להשקעה בפרסום העסק או להשקעה בהון האנושי? (בהנחה שהמיזם החברתי מעסיק אוכלוסיות מוחלשות). מי השותפים שלכם לדרך? מי הקהל שלכם בסופו של דבר – לקוחות קצה או אוכלוסיות מוחלשות? אם הייתם מחליטים שנניח 25% מהכנסות העסק הולך ישירות לאוכלוסייה המוחלשת – האם עדיין יש אפשרות קיום למיזם?

סלוגן – נסו לנסח סלוגן שמשלב את הפן החברתי ואת הפן העסקי ביחד. תוך כדי התהליך אתם תראו שאתם תתלבטו מה להדגיש קודם – החברתי או העסקי, רוב הסיכויים שיהיו לכם 2-33 אפשרויות. עכשיו, שלחו לחברים ומכרים שלא מכירים את המיזם שלכם, שמבחינתם הסלוגן הוא דף ריק, ושאלו אותם מה הם מבינים מהסלוגן? מהפידבק שלהם תוכלו להבין הרבה ולעשות fine tuning למסר ולהבין טוב יותר כיצד את הנראות שלכם בעיני אחרים.

הלקוחות שלכם – האם בחרו בכם בגללכם? האם בעיקר בגלל הפן החברתי? האם זה מה שהכריע את ההחלטה?

מתחרים – לכולם יש מתחרים ? גגלו את השירותים/מוצרים שהמיזם שלכם מוכר ותראו איך המיתוג שלהם – האם התחברתם? האם הייתם רוצים כמו שלהם? האם הייתם רוצים דווקא הפוך?

אפיון – מומלץ בחום להתייעץ עם חברת בניית אתרים איכותית. מה זה איכותית? לא מדובר בחברה שרק תבנה אתר יפה אלא חברה שתעבור אתכם תהליך מעמיק של אפיון אתר ואפיון הלקוחות שלכם. כשאני יושב עם לקוח ושואל אותו שאלות (300 ומשהו שאלות..), אני מאפיין אותו, את העסק שלו ואת הלקוחות שלו – לעיתים אין להם תשובות לכל השאלות אבל זה גורם להם לחשוב – ומכאן הרבה פעמים מגיעות תובנות מעולות.

בהצלחה!

kelimshloovim_logo-WebSite
בשמת, מנהלת מיזם "כלים שלובים"

“מאז תחילת העבודה עם ב.ל.ה דיגיטל, ההזמנות שלנו באתר בצמיחה מתמדת. לראשונה, יש תחושה של סדר וארגון בתהליכי השיווק והפרסום בגוגל וברשתות חברתיות”

אבנר, מנהל בחברת ניב - תרגומים בינ”ל

“לפני חודשיים העלנו את האתר החדש שלנו לאוויר ומאז חלה עלייה משמעותית בפניות שמגיעות מהאתר. אנחנו מקבלים מחמאות על האתר המצוין שהקמנו עם ב.ל.ה.”

1
רונית רם, עצמאית בעלת משרד עו”ד

“כשהגעתי לב.ל.ה, לא הייתי בטוחה מה אני זקוקה וגם קצת חששתי כי אני לא הכי טכנולוגית. אביאל והצוות של ב.ל.ה דיגיטל עשו לי סדר, הסבירו וגם ליוו אותי יד ביד בכל דבר שהייתי צריכה! תודה!”