קופירייטינג – חובה או מעמסה?

  • ראשי / בלוג / קופירייטינג – חובה…

קופירייטינג – חובה או מעמסה?

אם תמונה שווה אלף מילים וסרטון שווה זהב, איפה הטקסט הכתוב נמצא? מה זה בכלל קופירייטינג, ומה זה כולל?

למרות שתמונה וסרטון תופסים את העין, המלל הוא זה שמשכנע אותנו. תמונה לא יכולה להעביר את המסר המדוייק שאנחנו רוצים להעביר, היא מעבירה את הרגש ואת האווירה. סרטון יכול להעביר את המסר אבל הוא גם קשור לטקסט ולסיפור. בניגוד לתמונה, טקסט בפני עצמו יכול להעביר את המסר בצורה מדויקת. אבל (וזה חתיכת אבל) אם המסר לא יותאם לקהל הנכון, בצורה הנכונה הקהל לא יגיב כמו שאנחנו נרצה. או במילים אחרות – לא יהיו לידים.

קופירייטינג טוב צריך מעבר לכותרת מגניבה, הוא צריך ליצור "קול" ייחודי. מה זה אומר? כשאנחנו קוראים משהו, אנחנו בד"כ עושים את זה עם הקול שלנו או של מישהו אחר שאנחנו כבר מכירים. תארו לעצמכם שאתם קוראים הודעה של אמא שלכם או של הילד שלכם, אתם תקראו את זה בקול שלהם. מותג זה קצת שונה, כי מותג בד"כ לא מזוהה עם בן אדם אחד לכל הזמן. מותג זאת דמות וירטואלית שאנו בונים לפי ההקשרים. איך אנחנו מעבירים את הקול שלנו דרך הטקסט? ע"י סוג של שפה- גבוהה או סלנג, טון של השפה – הורית, מינהלית, חברית ועוד.

חשוב שתבחרו טון וסגנון אחד ותמשיכו אותו. אל תכתבו פוסט אחד בצורה אחת ופוסט אחר בצורה אחרת, זה יכול להיות מאוד מבלבל. שימו לב שבפוסט שאתם כותבים יש אחידות.

איך ליצור קול ייחודי למותג שלכם? תחשבו מי המותג שלכם, מי קהל היעד, מה המסר שאתם רוצים להעביר. למשל; אם יש לכם שירותי מזכירות למנכ"לים אתם לא רוצים לדבר בסלנג או בטון חברי, אתם תרצו להעביר מקצועיות וענייניות. אם יש לכם חנות לבגדי ילדים, קהל היעד שלכם הוא אמהות והטון יהיה אימהי. אם הוא יהיה גם אמהי וגם חברי זה כבר תלוי בכם. יכול להיות שיש לכם חנות לבגדי ילדים ממותגים ואז תרצו שהטון יהיה סטייליסטי.

כמה טיפים לכתיבת כותרת שתגרום לאנשים להקליק (לפי מיטב המומחים בנושא שעשו הרבה מחקרים):

  • תוודאו שהכותרת קשורה לתוכן של הפוסט, המאמר או מה שאתם מציעים. זה נשמע ברור מאליו אבל גם אתרי חדשות חוטאים בכותרת מפוצצת שהקשר בינה ובין המאמר קלוש במקרה הטוב.
  • תנו זווית ייחודית לבעיה.
  • הכניסו מספרים לכותרת ( לדוגמא: יש לך 24 שעות לקרוא את המאמר לפני שהוא ישמיד את עצמו)

לסיכום, משחקי מילים בכותרות יתפסו את העין של הקורא ויניעו אותו לפעולה של הקלקה או המשך קריאה, מזל טוב! זה אומר שעברתם את המכשול הראשון אבל זה לא מספיק! אם אתם רוצים להישאר בתודעה של הקורא אתם חייבים לכתוב בצורה ממוקדת, עם קול ייחודי, אם צריך אז לספר סיפור בצורה מעניינת והכי חשוב מסר ברור שיעבור בצורה קלה. למה הכוונה בצורה קלה? תכתבו במילים פשוטות, אל תתנו לקוראים שלכם להתאמץ וזכרו, עדיף להיות פחות מקוריים ויותר ברורים כי המטרה שלכם היא להביא לקוחות.

kelimshloovim_logo-WebSite
בשמת, מנהלת מיזם "כלים שלובים"

“מאז תחילת העבודה עם ב.ל.ה דיגיטל, ההזמנות שלנו באתר בצמיחה מתמדת. לראשונה, יש תחושה של סדר וארגון בתהליכי השיווק והפרסום בגוגל וברשתות חברתיות”

אבנר, מנהל בחברת ניב - תרגומים בינ”ל

“לפני חודשיים העלנו את האתר החדש שלנו לאוויר ומאז חלה עלייה משמעותית בפניות שמגיעות מהאתר. אנחנו מקבלים מחמאות על האתר המצוין שהקמנו עם ב.ל.ה.”

1
רונית רם, עצמאית בעלת משרד עו”ד

“כשהגעתי לב.ל.ה, לא הייתי בטוחה מה אני זקוקה וגם קצת חששתי כי אני לא הכי טכנולוגית. אביאל והצוות של ב.ל.ה דיגיטל עשו לי סדר, הסבירו וגם ליוו אותי יד ביד בכל דבר שהייתי צריכה! תודה!”