חשבת פעם על המסע של הלקוח שלך?

  • ראשי / בלוג / חשבת פעם על…

חשבת פעם על המסע של הלקוח שלך?

אני רוצה לידים, ובצדק. ליד זה אומר לקוח פוטנציאלי. אני יודע שלא כל הלידים שלי יהפכו ללקוחות עכשיו אבל עניינתי אותם מספיק בשביל שהם ישאירו את הפרטים שלהם. איך אני יודע מתי ליד בשל בשביל להפוך ללקוח? האם אני צריך ל”רדוף” אחריו לנצח?

אני מנסה לא לחשב על זה במונחים של שחור ולבן אלא כתהליך. גם אני כלקוח מתלבט. יש המון גורמים אחרים ששותפים להחלטות שלי. ככול שהקנייה יותר משמעותית ויש לה אימפקט על החיים שלי, כך ההתלבטות תמשך יותר. למשל, אני לא אתלבט הרבה אם אני רוצה לקנות מסטיק. יכול להיות שאני אתלבט איזה סוג או איזה טעם, אבל אני אכנס לחנות ואקנה באותו רגע. כי אני יודע שאני רוצה מסטיק. אבל מה קורה אם אני לא יודע שאני רוצה מסטיק? מה אם אני מתלבט ביו מסטיק לסוכריה? רוב הסיכויים שיקח לי כמה דקות להחליט. יכול להיות שאני אפילו אהיה “לארג'” ואקנה גם וגם. למה? כי אין לקנייה הזאת השפעה משמעותית עליי (גם אם קניתי את המסטיקים החריפים האלה).

במקרה שאני החלטתי ללמוד באוניברסיטה, אז התהליך יקח יותר זמן. ההשלכות על ההחלטה שלי יותר חזקות מאשר מסטיקים.

כשיש לנו לקוח פוטנציאלי, אנחנו ננסה להבין איפה הוא נמצא מבחינת ההתלבטות. מה מניע אותו, מהן ההתנגדויות שלו וננסה להבין אם אלה התנגדויות שנוכל להתגבר עליהם או לא. למשל, אם מישהו מתלבט לגביי קורס אבל לא אוהב את המרצה, יהיה לנו קשה לשכנע אותו להירשם לקורס. נוכל לנסות להבין למה הוא לא אוהב את המרצה ואולי לקבוע שיחה בין המרצה ובינו.

מה שחשוב זה אם הבנו מהן ההתלבטויות, שנוכל להבין איפה הליד נמצא ואיזה תהליך הוא צריך לעבור כדי שהוא יהפוך ללקוח.

המסע של הלקוח שלכם מתחיל מהרגע שהוא שמע עליכם, בין אם זה מפה לאוזן, בפוסט בפייסבוק או במודעה בעיתון. גם אחרי שהוא הופך לליד, אתם עדיין צריכים לטפח אותו כי ליד זה רק צעד בדרך.

איך להפוך ליד ללקוח?

תעקבו אחרי הלידים שלכם במערכת ניהול לקוחות, מלאו את הפרטים של הלקוחות ותדעו איפה כל לקוח נמצא. שימו לכם תזכורות במידת הצורך. למשל, אם ליד אמר לכם לחזור אליו אחרי החגים, תסמנו לכם ביומן. תכתבו את תמצית השיחה שלכם, כדי שלא תחזרו על אותה שיחה וגם האדם שמולכם יעריך את זה, כי הוא ירגיש שאתם לא מתייחסים אליו כמו אל מספר טלפון אלא כאל בן אדם.

יותר ויותר עסקים מבינים שגם אחרי שהליד הפך ללקוח, שווה לטפח את הקשר איתו. לתת לו חוויה טובה. למה? גם אם אתם נותנים שירות חד פעמי, הלקוח יכול לתת לכם המלצה לחברים שלו. למשל, עסקי החתונות הם לרוב חד פעמיים, אבל הרבה מאלה שעוברים חוויה טובה ובגלל שזה יום כ”כ חשוב ומשמעותי, הם ימליצו ויפרסמו עסקים לסביבה שלהם, לפעמים אפילו שנים אחרי החתונה.

איך להפוך את המסע של הלקוח לחווייתי?

תדאגו לקשר אישי, לתת ערך ללקוח, למיילים על מבצעים. תכירו ללקוח תודה על שבחר בכם. אל תקחו את הלקוח כמובן מאליו.

צריכים מקצוענים שישיגו לכם לידים? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם.

kelimshloovim_logo-WebSite
בשמת, מנהלת מיזם "כלים שלובים"

“מאז תחילת העבודה עם ב.ל.ה דיגיטל, ההזמנות שלנו באתר בצמיחה מתמדת. לראשונה, יש תחושה של סדר וארגון בתהליכי השיווק והפרסום בגוגל וברשתות חברתיות”

אבנר, מנהל בחברת ניב - תרגומים בינ”ל

“לפני חודשיים העלנו את האתר החדש שלנו לאוויר ומאז חלה עלייה משמעותית בפניות שמגיעות מהאתר. אנחנו מקבלים מחמאות על האתר המצוין שהקמנו עם ב.ל.ה.”

1
רונית רם, עצמאית בעלת משרד עו”ד

“כשהגעתי לב.ל.ה, לא הייתי בטוחה מה אני זקוקה וגם קצת חששתי כי אני לא הכי טכנולוגית. אביאל והצוות של ב.ל.ה דיגיטל עשו לי סדר, הסבירו וגם ליוו אותי יד ביד בכל דבר שהייתי צריכה! תודה!”